Festiwal Górnej Odry

Pod koniec czerwca odbyła się już trzecia edycja Festiwalu Górnej Odry, który na stałe zadomowił się w imprezowym kalendarzu województwa śląskiego. Przez trzy festiwalowe dni odbywa się wiele ciekawych wydarzeń, warsztatów, aktywności na świeżym powietrzu. Można spróbować również lokalnej kuchni i odwiedzić wiele pięknych miejsc.

Kraina Górnej Odry to ciekawy obszar, który znajduje się na granicy z Republiką Czeską i województwem opolskim. Swoim obszarem obejmuje kilka powiatów m.in rybnicki, raciborski i jastrzębski, czyli miejsca, przez które przepływa Odra i jej dopływy.

Od trzech lat organizowany jest ciekawy festiwal, mający za zadanie promocję tego obszaru. W tym roku odbył się w dniach 23-25 czerwca, a my również wzięliśmy w nim udział.

Festiwal Górnej Odry

W kilkunastu miejscach (Chałupki, Garnów, Godów, Jastrzębie-Zdrój, Rudy Rydułtowy, Racibórz, Rybnik, Tworków, Turze, Żory) odbywały się liczne wydarzenia, pokazy, warsztaty i wiele innych cudownych rzeczy.

Kraina Górnej Odry

Plan wszystkich festiwalowych wydarzeń był bardzo bogaty, a my pojawiliśmy się na niektórych z nich.

W piątek odwiedziliśmy Żory oraz znajdujący się tam Park Cegielnia, gdzie mieści się piękna ogólnie dostępna tężnia, a także odbył się koncert Jamala i O.S.T.R.

Festiwal Górnej Odry

Sobotę rozpoczęliśmy od wizyty w Manufakturze Rybnickich lodów rzemieślniczych, gdzie pod okiem właściciela Tomasza Dybały tworzyliśmy własne lodowe dzieła przy użyciu ciekłego azotu. Zabawa była niesamowita, a praca z ciekłym azotem była czymś bardzo ciekawym. Lody z tej manufaktury znajdziecie w wielu miejscach w Rybniku i okolicy, a są naprawdę dobre.

Kolejnym etapem był spacer po niezwykłym rezerwacie Łężczok, który osobiście planowałem odwiedzić już od dawna. Mogliśmy wysłuchać ciekawych historii od naszego przewodnika, a w rezerwacie można obserwować wiele gatunków ptaków.

W Raciborzu byliśmy na Pływadłach, czyli imprezie, gdzie uczestnicy muszą stworzyć własne wymyślne łodzie. Uczestników ogranicza jedynie fantazja. Pływadła mają długą historię, ponieważ odbywają się już od 23 lat.

Festiwal Górnej Odry

Będąc w Raciborzu odwiedziliśmy Browar Zamkowy, którego historia sięga XVI wieku oraz zwiedziliśmy gotycką kaplicę zamkową św. Tomasza Becketa z Canterbury, która nazywana jest perłą śląskiego gotyku. Jeśli nie mieliście jeszcze okazji, to gorąco zachęcam.

Weszliśmy również na wieżę widokową w Granicznych Meandrach Odry oraz zwiedziliśmy ruiny zamku w Tworkowie, którego historia sięga XVI wieku.

Popołudnie i wieczór spędziliśmy w Jastrzębiu-Zdroju, gdzie odbywały się koncerty. Odwiedziliśmy również pobliski zalew Szymancówka.

Festiwal Górnej Odry

Dzień zakończyliśmy nocnym zwiedzaniem Pocysterskiego Zespołu Klasztorno-Pałacowego w Rudach, co było niesamowitym przeżyciem.

Niedzielę zaczęliśmy od wizyty w Edukatorium Juliusz w Rybniku, które powstało zaledwie rok temu. Ciekawe miejsce, w którym można zobaczyć multimedialną wystawę w zamkniętym w 2001 roku szpitalu.

Na terenie kompleksu uniwersyteckiego przy Rudzkiej w Rybniku o poranku odbywał się fitness z Qczajem.

Festiwal Górnej Odry

Odwiedziliśmy kompleks Bel Mon Resort Hotel Lili w Stodołach, gdzie zjedliśmy obiad, a także zwiedziliśmy hotel, który niebawem się otworzy. Warto dodać, że kiedyś była to własność Cystersów, a budynki zbudowano w XVIII wieku. W tych zabudowaniach w przeszłości mieszkały gospodynie, które pracowały dawniej w opactwie w Rudach.

Będąc w okolicy nie mogło zabraknąć również kolejki wąskotorowej w Rudach, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić cały kompleks oraz przejechać się pociągiem. Mimo, że byłem tam już kilka razy, to bardzo mi się podobało, a jeśli będziecie w okolicy to warto tam zajrzeć.

Dzień skończyliśmy przy głównej scenie festiwalu w Rybniku, gdzie koncert zagrał m.in. Vito Bambino.

Podróżując śladem festiwalowych wydarzeń odwiedziliśmy różne ciekawe restauracje, w których można smacznie zjeść. Były to m.in. Taaka Ryba w Suminie, Restauracja BRAVO w Tworkowie, Restauracja Kameralna w Jastrzębiu-Zdroju oraz Restauracja Mona w Stodołach.

Naszą bazą wypadową był świetny hotel Hotel Spa Laskowo w Jankowicach.

Festiwal Górnej Odry

Festiwal odwiedziliśmy na zaproszenie Śląskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Zerknijcie też na sociale innych blogerów, którzy podróżowali z nami:

MaNa w podróży, Polskie Szlaki – Inspirujące Pierniki, Kasai – podróże w sieci, Podróże bez ości, Rodzinnie dookoła świata, places2visit.pl

Festiwal Górnej Odry

Artykuł ma charakter reklamowy, ale nam bardzo podobało się podczas festiwalu i mamy nadzieję, że za rok ponownie weźmiemy w nim udział.

Wszelkie informacje związane z Festiwalem Górnej Odry znajdziecie na stronie https://festiwalgornejodry.pl/.