Wiedeń - odwiedzamy Schönbrunn

Wieden

Drugiego dnia pobytu w Wiedniu postanowiliśmy odwiedzić Pałac Schönbrunn, który według nas jest najpiękniejszą wiedeńską atrakcją. Czy warto odwiedzić Pałac Schönbrunn? Zapraszam do lektury, a sami się przekonacie.

Najciekawsze muzea w Wiedniu

Odwiedzając go warto rozważyć również wejście do pozostałych miejsc, które się tam znajdują, a są to muzeum powozów, zoo, oranżeria, ukryty ogród, labirynt, palmiarnia, Glorieta oraz kilka innych. Każde z tych miejsc jest warte odwiedzenia, ale bilety do najtańszych nie należą.

#VIENNA PASS
Jeśli odwiedzamy Wiedeń i planujemy wchodzić do muzeów to warto rozważyć zakup karty miejskiej Vienna Pass, gdyż wstępy są drogie. Kartę można kupić przez internet, a jej koszt dla dorosłej osoby to 59E na dzień, 89E na dwa dni, 119E na trzy dni oraz 154E na 6 dni. Niestety karta miejska nie zawiera w sobie biletów komunikacji, więc w przypadku chęci dokupienia ich koszt to 8E za 24h, 14,1E za 48h lub 17,1E za 72h.

My zdecydowaliśmy się na zakup karty 48h bez komunikacji miejskiej. Dodatkowo kupując przez internet trafiliśmy na promocję, w której otrzymaliśmy 10% zniżki, więc zakup pojedynczej karty wyniósł 80E zamiast 89E. Może zniżka niewielka, ale z drugiej strony za tę kwotę można kupić w Wiedniu obiad :-)

Zakupioną kartę można odebrać później w przejściu podziemnym koło wiedeńskiej opery.

Czy warto kupić Vienna Pass?

O poranku postanowiliśmy zjeść śniadanie w piekarni Strock na dworcu Westbahnhof (około 11E), a następnie podeszliśmy spacerem do pałacu. Z naszej lokalizacji mieliśmy tam około 30 min marszu.

(Schönbrunn od 3:39)

Muzea w Wiedniu

#PAŁAC SCHÖNBRUNN
Na teren pałacowy wchodzi się przez bramę z dwiema kolumnami, na szczycie których górują orły. Kasy biletowe znajdują się w budynku znajdującym się na lewo od bramy. Dzięki Vienna Pass do pałacu oraz wszystkich atrakcji na jego terenie wejdziemy za darmo.

Wieden

W ramach karty otrzymujemy wstęp na tzw. Grand Tour (cena 17,5E), podczas którego odwiedzimy 40 komnat (czas zwiedzania około 60 minut).

Do pałacu nie wniesiemy plecaków, ale dostępna jest darmowa przechowalnia.

Wnętrza Pałacu Schönbrunn są bajkowe.

Wieden

Niestety nie można robić tam zdjęć, gdyż bardzo pilnują, choć nie ukrywam, że kilka udało mi się zrobić. Widziałem, że niektórzy w ogóle się nie krępują :-)

Pałac Schönbrunn powstał w XVII-XVIII wieku na zlecenie cesarza Leopolda I. Apartamenty są bogato zdobione, a żółty kolor elewacji to ulubiony kolor Marii Teresy.

Co zobaczyć w Schönbrunn?

#MUZEUM POWOZÓW CESARSKICH (KAISERLICHE WAGENBURG)
Po zwiedzeniu pałacu warto zajrzeć do Muzeum Powozów Cesarskich znajdującym się na lewo po wyjściu na główny plac.

Wieden

Wstęp do muzeum kosztuje 9,5E, ale z Vienna Pass wchodzimy za darmo.

Wiedeń Muzea

Pojazdy znajdujące się w środku robią ogromne wrażenie, szczególnie te znajdujące się w ostatniej sali.

#OGRODY
Po zwiedzeniu muzeum warto zajrzeć do ogrodów, gdzie wstęp jest darmowy. Ogrody są bardzo piękne, ale niestety nie były jeszcze w pełni zakwitnięte.

Wiedeń atrakcje

#ZOO
Zoo było miejscem, w którym spędziliśmy najwięcej czasu podczas zwiedzania Schönbrunn.

Wieden

Wstęp kosztuje 20E, ale oczywiście z Vienna Pass wejdziemy za darmo.

Miejsce jest przepiękne, uważam, że jest to jedno z najlepszych jakie miałem okazję zwiedzić.

Jedną z największych atrakcji tutejszego zoo są pandy, które można podziwiać tylko w kilku ogrodach zoologicznych na terenie Europy.

Wieden

Podobno wiedeńskie zoo wypożycza pandy z Chin na 2 lata, kosztuje to 500000$. Dodatkowo bambus, którym się pandy żywią kosztuje rocznie kolejne 130000$. Podczas wizyty w Wiedniu w zoo mieszkały dwie pandy (bliźniaki i one się tam urodziły). Potem wracają do Chin, rząd negocjuje otrzymanie nowych pand i w Schönbrunn pracują nad tym, aby ponownie urodziły się nowe i tak w kółko. W Burgendland znajduje się plantacja bambusa, którym owe pandy się żywią, a każda z nich potrzebuje 30kg bambusa dziennie. Podobno jedzą bambusa przez 16h na dobę.

Atrakcje Wiednia

W zoo znajdują się również punkty gastronomiczne i w jednym z nich zjedliśmy obiad. Była to zupa oraz tradycyjny sznycel wiedeński z ziemniakami. Jakościowo przeciętne, ale dało się zjeść (koszt około 30E za 2 osoby).

Wieden

Oprócz pandy jedną z większych ciekawostek był tapir, który był chętny do kopulacji, stał w gotowości chyba ze 30 minut, ale jego partnerka go olewała i wolała jedzenie. Zabawne było to, że było tam mnóstwo dzieci, które z zaciekawieniem pytali rodziców “co to”, a Ci mieli mały dylemat :-)

Atrakcje Schönbrunn

#ORANŻERIA
Po spędzeniu kilku godzin w zoo popędziliśmy do oranżerii, ponieważ godzina była już dosyć późna. Wstęp do oranżerii to wydatek 3,8E (w ramach Vienna Pass wchodzimy za darmo).

Wieden

Miejsce jest ładne i warto tam zajrzeć.

#OGRÓD
Pomiędzy oranżerią i pałacem znajduje się ogród, do którego również trzeba zapłacić za wstęp 3,8E (z Vienna Pass za darmo).

Wieden

Jego angielska nazwa to “Privy Garden”, co można przetłumaczyć jako tajemniczy lub ukryty ogród. Jest nieduży, ale przepiękny i warto tam również wejść.

Najciekawsze atrakcje Wiednia

#LABIRYNT
Wstęp do labiryntu kosztuje 5,5E (z Vienna Pass bezpłatnie). Dostępnych jest kilka labiryntów, w których można się zgubić. Zdecydowanie warto wejść :-)

#DOM PUSTYNNY
Nie wiem, czy dom pustynny to prawidłowa nazwa tego miejsca, ale znajduje się on na obrzeżach ogrodu nieopodal palmiarni.

Wstęp do niego z Vienna Pass jest darmowy, a w przypadku nie posiadania karty warto rozważyć bilet łączony do zoo, domu pustynnego i palmiarni w cenie 26E. W środku znajduje się mnóstwo jaszczurek oraz sukulentów. Latają również ptaki.

#PALMARNIA
Kolejne ciekawe miejsce w Schönbrunn.

Najpiękniejsze miejsca w Wiedniu

Warto do niej wejść.

Wieden

Z Vienna Pass zrobimy to za darmo, natomiast można kupić bilet łączony do zoo i domu pustynnego oraz palmiarni za 26E.

W środku znajduje się wiele ciekawych roślin.

Schönbrunn to przepiękne miejsce.

Najważniejsze atrakcje Wiednia

#GLORIETA
Z palmiarni udaliśmy się do Gloriety, która góruje na niewielkim 60m wzgórzu na tyłach Schönbrunn. Glorieta jest pomnikiem sprawiedliwej wojny.

Ciekawe atrakcje Wiednia

W środku znajduje się restauracja, w której można napić się kawy. Natomiast na szczycie znajduje się taras widokowy, na który wstęp kosztuje 3,8E (z Vienna Pass za darmo). Zdążyliśmy wejść w ostatniej chwili, ponieważ obsługa przygotowywała się do zamknięcia obiektu. Z góry rozpościera się przepiękny widok na ogrody, pałac, a nawet Wiedeń.

Po opuszczeniu Gloriety pospacerowaliśmy sobie jeszcze trochę po cesarskich ogrodach i skierowaliśmy się do wyjścia.

Co zobaczyć w Wiedniu?

W Schönbrunn spędziliśmy cały dzień, ale warto, ponieważ jest to przepiękne miejsce.

W przypadku nie posiadania Vienna Pass można kupić bilet łączony do pałacu, ukrytego ogrodu, oranżerii, labiryntu i Glorietty za 24E. Jeśli dodać do tego jeszcze wstęp do zoo (droższy bilet 26E uwzględniający palmiarnię i dom pustynny) to cena nam skacze do 50E, a my dodatkowo odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Powozów za 9,5E. Cała kwota pokazuje już, że zakup Vienna Pass zaczyna był opłacalny, tym bardziej, że za 2 dni zapłaciliśmy ze zniżką 80E.

Wieden

Po opuszczeniu Schönbrunn do hotelu dotarliśmy uberem za około 6,5E.

#GALAXIE
Wieczór spędziliśmy w serbskiej restauracji znajdującej się nieopodal naszego hotelu. Jedzenie było nawet dobre. Skusiliśmy się na naleśniki na słodko (żona), a ja spróbowałem plejskavicy, czyli mięsa po bałkańsku. Za kolację zapłaciliśmy około 30E, a jedzenie było całkiem smaczne.

Wieden

Tak minął nam drugi dzień w stolicy Austrii. Spędziliśmy go w jednym miejscu, a i tak mało brakowało, a brakłoby nam czasu na wszystko. Mimo iż pałac jest bardzo popularnym miejscem, a ludzi było całkiem sporo, to nie było kolejek do atrakcji.

Wizytę w Schönbrunn polecam każdemu :-)