Dolny Śląsk
Dolny Śląsk należy do miejsc, gdzie byłem już wielokrotnie, ale wciąż czuję pewien niedosyt związany z ogromną ilością ciekawych atrakcji. Podczas majowego wypadu w Rudawy Janowickie odwiedziliśmy Góry Sokole, Zamek Bolczów oraz Kolorowe Jeziorka, a wracając na Śląsk postanowiliśmy pojechać bocznymi drogami, aby zobaczyć coś więcej. Przedstawię Wam miejsca, które odwiedziliśmy po drodze do domu.

Atrakcje Dolnego Śląska

POCYSTERSKIE OPACTWO W KRZESZOWIE
Krzeszów to niewielka wieś położona kilka kilometrów od Kamiennej Góry. Mieści się tam bardzo ciekawe opactwo nazywane “Europejską Perłą Baroku”, które koniecznie trzeba odwiedzić, jeśli będziecie w okolicy. Jego początki sięgają XIII wieku.

Dolny Śląsk

Wstęp do Bazyliki Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny jest bezpłatny, ale jeśli będziecie z aparatem to obsługa będzie wymagać 6zł od osoby, nawet jeśli zadeklarujecie, że będziecie tylko oglądać.

Bilet wstępu pozwalający zwiedzić opactwo kosztuje 18zł w wersji podstawowej i 25zł w wersji rozszerzonej.

Sama bazylika powstała w pierwszej połowie XVIII wieku, a zewnątrz robi spore wrażenie.

#WAŁBRZYCH
Przejeżdżając przez okolicę postanowiliśmy zatrzymać się na chwilę w Wałbrzychu, szczególnie z uwagi na pobliski Książ. Nie zwiedzaliśmy miasta, które ma do zaoferowania wiele ciekawych atrakcji, ale skupiliśmy się na miejscowym rynku oraz miejskim ratuszu.

Dolny Śląsk

Sam rynek jest niewielki, ale okoliczne kamieniczki nadają mu uroku. Okoliczne zabudowania pochodzą z XVIII wieku, na środku mieści się fontanna.

Ciekawym obiektem jest miejski Ratusz zbudowany w stylu neogotyckim z połowy XIX wieku położony przy Placu Magistrackim.

#ZAMEK KSIĄŻ
Książ położony jest nieopodal Wałbrzycha. Znajduje się tam jeden z najbardziej znanych zamków Dolnego Śląska. Pierwszy zamek powstał w tym miejscu pod koniec XIII wieku, a w późniejszych latach był wielokrotnie przebudowywany. Zalicza się do tzw. “7 cudów Polski”. Wstęp kosztuje 59zł uwzględniając podziemia oraz palmiarnię, a tzw. All Day Ticket kosztuje 69zł.

#ŚWIDNICA
W Świdnicy chciałbym Wam pokazać dwa miejsca, które bardzo przypadły mi do gustu.

Pierwszym z nich jest Kościół Pokoju będący największą drewnianą świątynią barokową w Europie. Zbudowano go w połowie XVII wieku. Wstęp kosztuje 12zł, a wnętrza robią niesamowite wrażenie. Od 2001 roku kościół wpisany jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Kolejnym ciekawym miejscem w Świdnicy jest stare miasto. Rynek prezentuje się bardzo ciekawie. Będąc tam warto również zajrzeć do katedry św. Stanisława i św. Wacława x XIV wieku.

#KOPICE
Ostatnim miejscem odwiedzonym przez nas były ruiny pałacu w Kopicach, ale nie da się do nich wejść, ponieważ od wielu lat są prywatną własnością. Tak w ogóle, to Kopice to już jest Opolszczyzna.

Dolny Śląsk

Niestety nie mieliśmy zbyt wiele czasu na eksplorację pokazanych miejsc, więc na wstęp zdecydowaliśmy się tylko w przypadku Kościoła Pokoju w Świdnicy. Mam nadzieję, że uda mi się wrócić w przyszłości do tych miejsc i zwiedzę je dokładniej.

Jeśli spodobał Ci się materiał to postaw mi kawę. Pomoże mi to dofinansować mój prywatny projekt „Miasta stojące murem”, w ramach którego odwiedzam miasta i miasteczka w Polsce otoczone średniowiecznymi murami obronnymi, a następnie przygotowuję o nich materiał.