Cypr
Cypr był drugim miejscem, które odwiedziliśmy podczas naszego wyjazdu. O tym, gdzie spaliśmy, jedliśmy oraz jak wypożyczyć auto pisałem we wcześniejszym wpisie. W obecnym artykule chciałbym pokazać Wam atrakcje południowego Cypru.

Co zwiedzić na Cyprze?

Po przylocie na lotnisko w Pafos wypożyczyliśmy samochód i pojechaliśmy wzdłuż południowego wybrzeża na wschód. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy była Skała Afrodyty.

#SKAŁA AFRODYTY
Skała Afrodyty to miejsce znane z tego, że według podań z morskiej piany narodziła się w tym miejscu bogini Afrodyta. Legenda głosi, że opłynięcie skały nago, podczas pełni o północy zapewni takiej osobie nieśmiertelność i wieczną młodość.
Obok skały jest kamienista plaża. Po drugiej stronie ulicy jest parking, gdzie bez problemu można zostawić samochód.

Co zobaczyć na Cyprze?

#PISSOURI BEACH – BLUE FLAG
Pissouri Beach to plaża położona nieopodal nieopodal miasteczka Pissouri. Plaża jest niewielka i delikatnie na uboczu, więc można poczuć odrobinę spokoju w szczególności po sezonie.

#KURION (PLAŻA)
Plaża Kurion położona jest na wschód od Plaży Pissouri. Właściwie to znajduje się już blisko Limassol. Plaża jest długa i kamienista.
Nieopodal plaży znajdują się ciekawe budowle starożytne, a mianowicie są to pozostałości stadionu i teatru z II wieku n.e. oraz kilka innych.

Atrakcje Cypru

#ZAMEK KOLOSSI
Kolejnym miejscem, do którego pojechaliśmy był Zamek w Kolossi, który jest dawną twierdzą krzyżowców. Zbudowano go na początku XIII wieku. Wstęp kosztuje zaledwie 2,5 euro i warto do niego zajrzeć. Dobrze zachowała się wieża.

#SŁONE JEZIORO (LIMASSOL)
Słone jezioro Limassol położone jest na Półwyspie Akrotiri. Jest jednym z dwóch na Cyprze. Zimę spędzają tam flamingi, więc przy odrobinie szczęścia możemy je spotkać. My widzieliśmy je z daleka, gdyż nie dało się do nich podejść. Jezioro było zbyt grząskie.
W pobliżu jeziora znajduje się baza radarowa, więc trzeba trochę uważać z robieniem zdjęć.

Najpiękniejsze miejsca na Cyprze

#KLASZTOR ŚW. MIKOŁAJA OD KOTÓW (KAPO GATA)
Nieopodal jeziora mieści się klasztor św. Mikołaja od kotów (Kapo Gata). Miejsce nie jest specjalnie popularne turystycznie, ale pierwsze co rzuca się w oczy na miejscu to koty – dużo kotów. Według legendy w IV wieku Cypr opanowała plaga węży (dokładnie żmij). Święta Helena sprowadziła na wyspę dwa statki z kotami, które rozprawiły się z gadami. Zbudowano wtedy monastyr (odrestaurowany w XVIII wieku), w którym opiekowano się kotami walczącymi ze żmijami. Stąd półwysep nosi nazwę Koci Przylądek, a monastyr Koci Monastyr lub Monastyr św. Mikołaja od kotów.

#PLAŻA LADY’S MILE
Nieopodal słonego jeziora znajduje się ciekawa plaża Lady’s Mile, która jest jedną z najdłuższych piaszczystych plaż na Cyprze. Od Limassol jedzie się do niej kiepskiej jakości drogą.

Plaże na Cyprze

#PLAŻA KALYMNOS
Kolejnym ciekawym miejscem położonym na wschód od Limassol, które ominęliśmy jest plaża Kalymnos. Słynie ona z białych skał i czarnego piasku. W sumie, to byliśmy na tej plaży dwukrotnie, gdyż pierwszego dnia dotarliśmy tam już po zmroku.

#LARNAKA
Ostatnim miejscem, które chciałbym Wam przedstawić w artykule o południowym Cyprze jest Larnaka. Co prawda podczas listopadowego wyjazdu nie odwiedziliśmy jej, ale udało mi się dotrzeć tam w styczniu podczas powrotu z Libanu. Jest trzecim co do wielkości miastem na Cyprze.
Koło Larnaki znajduje się główny port lotniczy na Cyprze. W Larnace znajduje się drugie Słone Jezioro, gdzie możemy spotkać flamingi. Ja odbyłem spacer wzdłuż jego południowego i zachodniego brzegu, ale w godzinach wieczornych, więc mogłem jedynie ich posłuchać.

Cypr

Przy północnym brzegu jeziora znajduje się ciekawy akwedukt, który zbudowano w XVIII wieku.

Będąc w centrum Larnaki warto zobaczyć cerkiew św. Łazarza z IX wieku (odnowiona w XVII wieku).

Przy plaży znajduje się średniowieczny zamek zbudowany pod koniec XIV wieku. Wstęp kosztuje 2,5 euro.

Cypr

Zaraz obok zamku stoi Meczet Al-Kebir, który jest najprawdopodobniej najstarszym na Cyprze.

Ostatnim miejscem w Larnace, które odwiedziłem jest miejska plaża. Trafiliśmy wieczorem na piękny księżyc odbijający się w spokojnej wodzie.

W artykule nie wspomniałem o Pafos, ale zostanie ono uwzględnione w części opisującej zachodni Cypr.
Pozostałe wpisy z wyjazdu:
Cypr – praktyczne informacje przed wyjazdem

Jeśli spodobał Ci się materiał to postaw mi kawę. Pomoże mi to dofinansować mój prywatny projekt „Miasta stojące murem”, w ramach którego odwiedzam miasta i miasteczka w Polsce otoczone średniowiecznymi murami obronnymi, a następnie przygotowuję o nich materiał.